Tuesday, March 30, 2010

Apabila Tidak Berduit.


Hidup di dunia.. Ada masanya kita akan berada di bawah, ada masanya kita akan berada diatas. Di kala itu, barulah kite tau siapa mereka yg akan berada disisi bila kite susah dan siapa yg akan tinggalkan kite masa kite susah.

Daripada pengalaman Eleanor sendiri la. Bila kite betul2 susah, orang yg terdekat pun belom tentu nak pandang muka kite. Bila datang je rumah sume da mula wat2 muka. Haha.. pe nak buat kan. Sampai satu tahap, anak2 yg jadi mangsa. Sekali terjadi masih ok lagi. Bila terjadi kali yg ke-2, mulut pun da mula nak menyumpah seranah. That is when I decided untuk resign dan jadi ibu sepenuh masa.

Bila kite x berduit, orang yg terdekat ngan kite pun akan mengambil kesempatan. Ambil kesempatan yg macam mana? Hmm... Mula2 dia akan kate dia nak tolong kite. Lepas tuh, dia akan mula la mengungkit dan sebagainya tentang pertolongan nye itu. Which means "cakap x serupa bikin".

So, pengalaman ni mmg amat berharga buat Eleanor dan juga satu pengajaran yg tak mungkin Eleanor akan lupe dunia dan akhirat.


No comments: