Saturday, January 4, 2014

Jom Belajar Bina Laman Web Wordpress & Jana Wang melalui Amazon

Ramai orang menjana pendapatan yang stabil melalui blog. Bahkan ianya juga menjadi medium untuk ramai orang untuk berkomunikasi. Bahkan, kebanyakan pemimpin pada hari ini mempunyai blog untuk menyampaikan pemikiran mereka.

Berblog bukanlah untuk keseronokan semata-mata. Bahkan ia juga mampu menjadi salah satu punca pendapatan. Sesetengah blogger menjadikan aktiviti blogging ini sebagai kerjaya mereka. Bila dah kata tentang kerjaya, tentu sahaja ia memberikan pulangan yang lumayan bukan.

Bagaimana mereka menjana pendapatan?

1. Menyertai program adsense
Ada pelbagai program adsense yang ditawarkan di internet. Antanya Google Adsense, Innity, Nuffnang dan banyak lagi. Blogger hanya perlu meletakkan iklan-iklan yang diberi oleh penyedia adsense ini dan mereka dibayar untuk setiap iklan yang diletakkan di blog mereka.

2. Menyewa ruang pengiklanan di blog
Bagi sebuah blog bertrafik tinggi, ia menjadi sasaran pemilik produk untuk mengiklankan produk mereka di blog tersebut. Hal ini kerana, peluang untuk mereka mendapat jualan juga tinggi disebabkan pelawat blog akan klik pada iklan yang diletakkan di blog tersebut. Biasanya, blogger menawarkan sewaan iklan dalam bentuk banner (banner ads). Kadar sewaan pula sekitar RM10 hingga RM300 bagi setiap slot. Sesebuah blog pula mempunyai 4 hingga 20 slot iklan untuk disewa.

3. Membuat artikel review
Sesetengah blogger pula menawarkan servis review di blog mereka. Mereka akan menulis satu artikel berkaitan sesebuah produk atau laman web. Pemilik produk dan laman web ini pula akan membayar (sekitar RM500) untuk artikel yang diletakkan di blog tersebut. Lumayan bukan?

Sesetengah blogger tidak mempunyai kemahiran untuk membina blog mereka sendiri. Apa yang mereka lakukan adalah mengupah pihak ketiga untuk membina blog mereka. Tahukah anda kos bagi membina sebuah blog bermula dari RM100? Bahkan untuk membina sebuah blog yang professional boleh mencecah sehingga RM400?

Sebenarnya, anda boleh membina blog pada harga yang lebih rendah. Bagaimana? Dengan membinanya sendiri! Sekiranya anda membina blog anda sendiri, anda hanya perlu laburkan kos untuk membeli domain dan hosting sahaja. Ianya jauh lebih rendah berbanding jika anda mengupah professional untuk membina blog untuk anda.

Terdapat juga mereka yang membina blog melalui 'Try and Error' yang banyak merugikan masa, tenaga dan kewangan. Malahan ramai yang salah faham apabila mereka mempelajarinya melalui tutorial di Youtube dalam bahasa Inggeris. Tahniah buat mereka yang berjaya. Tetapi ramai yang berhenti dipertengahan jalan kerana laman webnya tak sempurna seperti laman web orang lain.

Sahabat saya Ustaz Wan telah menyiapkan sebuah pakej video tutorial lengkap yang akan membantu anda untuk membina sebuah blog Wordpress. Biarpun anda tidak pernah tahu bagaimana langkah pertama untuk membina blog!

Lihat preview produk tersebut di http://ustazwan.ashadee.com/go/ilinur/?tads=209

Selain itu, Ustaz Wan juga ada bagi banyak hadiah bonus termasuk membina laman web affiliate amazon. Psss.... kalau nak tau, ramai otai-otai Internet Marketer menjana income secara senyap melalui pembinaan laman web affiliate amazon tau...

Dan yang paling best, Ustaz Wan tawarkan banyak bonus yang menarik. Kata sifu IM, 'kalau nak beli produk, tengok bonus. Banyak dan berkualiti tak'. Anda lihat sendiri bonus yang ditawarkan di http://ustazwan.ashadee.com/go/ilinur/?tads=209

P.S.- Apa yang saya ceritakan tadi adalah sekadar permulaan sahaja. Ini memang membuktikan anda juga boleh membina bisnes online yang berjaya melalui laman web wordpress..

Lihatlah dulu keseluruhan penerangan pakej yang disediakan oleh Ustaz Wan di
http://ustazwan.ashadee.com/go/ilinur/?tads=209

No comments: